Moeder over de impact van therapie met paarden op haar zoon

Onze zoon heeft gebruik mogen maken van ondersteuning door stichting Jikkie. Hij heeft 2x met de paarden opgetrokken en heeft hier veel van geleerd (misschien voor een deel onbewust, maar zeker voor een deel ook bewust). Hij heeft geleerd dat je meer bereikt en dichter bij jezelf kunt blijven wanneer je duidelijk bent in je communicatie. Hij heeft de neiging om zichzelf wat terug te trekken als er iets dwars zit of zich te laten imponeren door anderen die assertiever of extraverter zijn. Met de paarden, vooral met Lina, heeft hij geleerd dat je ook op een rustige, ingetogen, maar duidelijke manier de aandacht op je kunt krijgen en kunt communiceren met anderen (of dieren). Voorafgaand aan de paardencoaching kwam onze zoon pas ’s avonds laat, als hij eigenlijk moest slapen, met zijn zorgen en gedachten….

Sinds de paardencoaching komt hij overdag, op het moment dat hij ergens mee zit direct met zijn zorgen of gedachten bij ons….. Zowel voor hem, als voor ons veel fijner!!

Bij hem is ‘ de knop om’…. hij heeft ervaren dat hij er mag zijn zoals hij is en dat hij er veel mee bereikt wanneer hij zichzelf gewoon laat zien! En …. gewoon zegt wat hij ergens van vindt of vraagt wat hij van iemand zou willen weten of vragen.

Bedankt, Jikkie!